En riktig jordskalv!!!

Vi har haft en riktig jordskalv här nere i Skåne och den var den största på hundra år. Vi brukar inte få jordskalv i Sverige, bara små som vi inte känner av.
Det hela inträffade vid tjugo över sex tiden i morse och så klart sov de flesta men många vaknade av skalvet men inte jag, jag sov som en sten och missade allt.

Jag är faktiskt lite sur över att jag inte vaknade, jag har ju aldrig varit med om en jordskalv, men det var väl ändå bra för mamma sa att det inte var kul, men jag kan inte hjälpa det, jag hade ändå velat känna den.
Nu hoppas jag lite på ett efterskalv men bara ett litet för jag vill inte bli rädd.


Tur att det inte var så här illa.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det var faktiskt ingen riktig jordbävning, det var ett jordskalv. Hade det varit en jordbävning hade du bergis vaknat!

Men det var faktiskt kul, jag tyckte det var coolt. Allt bara skakade!!!

2008-12-16 @ 22:18:58
URL: http://larssonsofia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Duuuuu Josefin!

Kan du ta med rappakalja på lördag? Du vet det där omöjliga spelet du har... och TP om du har!

2008-12-17 @ 20:34:54
URL: http://larssonsofia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ok, men rappakalja blir kalas! =)

2008-12-18 @ 19:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0