Smäll på fingrarna!

Jag satt och läste tidningen idag, så såg jag en artikel om prins Edward där det står om hur han slog sin hundar i raseri.
Prinsen var tydligen ute på den årliga fasanjakten, då det hela inträffade.
Enligt prinsen så gjorde hundarna inte sitt jobb, då deras uppgift var att hämta en skjuten fasan men istället började bråka över bytet och prinsen försökte sära dem åt med en pinne.

Jag blir så förbannad över hur vissa människor behandlar sina djur och även om Prinsens hundar började bråka med varandra så har han ingen rätt att börja slå hundarna för att sära dem åt.
Jag hade gärna velat ha en liten pratstund med prinsen, då jag hade skällt ut honom och kanske smällt han på fingrarna med pinnen.

Våld mot djur måste sluta nu.
 
Det ser inte ut som han försöker sära dem åt, enligt mig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Om man inte ska slå djur ska man inte slå människor heller, men vissa är ju värd en smäll på käften. Ska du med och se Wallander på fredag? 18.30 i Lund!

2009-01-21 @ 22:07:57
URL: http://larssonsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0