Say no to fur!

Jag älskar djur som så många andra och jag kan inte förstå hur illa vissa människor kan behandla djur, har de inget hjärta.

Många bär päls som de stolt visar upp och tycker det är skitsnyggt, vilket jag inte kan förstå, hur kan det var snyggt att ha ett dött djur hängade runt sig? och vissa nöjer inte sig med det, de ska ha huvudet med också, om det inte gör det hela ännu mer äckligt.
Jag skulle aldrig bära päls, inte ens röra vid en. Det är ett dött djur och jag blir så arg när jag läser om människor som använder päls som säger att djuren är redan döda, så det är bättre att använda pälsen istället för att hänga i garderoben.

Usch, mitt hjärta spricker när djur far illa och det har funnits stunder då jag har funderat på att bli vegetarian.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det är vidrigt att bära äkta päls, extra vidrigt om huvudet är kvar.

Tyvärr finns det väldigt mycket som är baserat på djur så som kläder och möbler, trots att vi inte vet om det. Bäst vore om alla levde nakna och käkade bark & rötter. Då kunde man inte tycka synd om djuren, tvärtom.

2009-03-11 @ 22:29:15
URL: http://larssonsofia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv: Tss, hängde du inte med på ironi? Att jag inte pratar så fort kan jag innebära att jag inte är så smart, men dansken sa att det inte behöver vara så. Det är inte så heller!

2009-03-12 @ 20:20:04
URL: http://larssonsofia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det var längesen jag såg dig! Ska du se schlagern i morgon? Vi håller tummarna för af Ugglas va! ;D

2009-03-13 @ 21:49:38
URL: http://larssonsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0