Rökning ger social status

Det är en sak som jag har tänkt på speciellt när jag är i skolan, det är när det är paus och alla går ut och röker. Då man själv sitter kvar i salen och äter en frukt, det känns så konstigt att gå ut till de andra medan de röker och jag äter en frukt, vad ska man prata om?. Man bara står där som ett fån.

De som röker får liksom något atumatisk att prata om.
Om man är en rökare har man lättare att komma i kontakt med andra i vissa situationer, t.ex. om man frågar någon om de har en tändare eller nåt sånt och sedan rullar samtalet på.

Rökning är en väldig fördel i sociala sammanhang, man blir med i en grupp som det är svårt att komma med i om man inte röker.

Finns det inget nyttigare sätt att få igång ett samtal i skolan som inte är vilken god frukt det ser ut som du har?.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag håller nog med dig en aning men jag skulle inte säga till någon har deras frukt ser god ut. De flesta har liksom äpplen och bananer, och säga att den ser god ut är nog lite konstigt. Man får helt enkelt börjar röka, lukta skit och dö förtidigt.

Förresten, jag orkade inte gå av bussen idag. Eller jag orkade inte gå hem rättare sagt, men kul att du gav mig fingert, din fruktätare ;-)

2009-10-21 @ 00:07:56
URL: http://larssonsofia.blogg.se/
Postat av: Sissi

sv; aa, det tycker jag verkligen du ska göra för dom är supergoda! :)

2009-10-24 @ 20:31:05
URL: http://enligtsissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0